قوانین و مقررات

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 16 دقیقه

آنچه در این صفحه میخوانیم :

1- قوانین و مقررات استفاده از سایت
2- قوانین و مقررات خدمات فروش کالا
3- شرایط حمل و تحویل کالا
4- شرایط و ضوابط خدمات پس از فروش کالا

1- قوانین و مقررات استفاده از سایت

کاربر گرامی لطفاً موارد زیر را جهت استفاده بهینه از خدمات فروشگاه اینترنتی گزمز به دقت ملاحظه فرمایید.
ورود کاربران به وب‏‌سایت فروشگاه اینترنتی گرمز و ثبت سفارش در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین زیر از سوی کاربر است:

  • خرید کالا از فروشگاه اینترنتی گرمز بر مبنای قوانین و آئین نامه های موجود در تجارت الکترونیک و با رعایت کامل تمام قوانین جمهوری اسلامی ایران صورت می پذیرد.
  • كاربران هنگام سفارش كالا ملزم می باشند اطلاعات صحیح كامل را در پایگاه درج کنند. بدیهی است کاستی یا نادرستی اطلاعات مانع تکمیل درست و به موقع سفارش خواهد شد.
  • فروشگاه اینترنتی گرمز هیچ گونه مسئولیتی را در مورد کارکرد سایت که می تواند ناشى از عوامل خارج از حوزه مدیریت این سایت باشند (همانند نقص اینترنت، مسائل مخابراتى، تجهیزات سخت افزاری و غیره) نمی پذیرد.
  • تمام ابزاری که در فروشگاه اینترنتی گرمز با هدف ارتباط با مشتریان به کار گرفته می شود، فقط برای همین منظور طراحی شده و كاربران متعهد هستند که از این ابزار صرفا برای ارسال و دریافت اطلاعاتی استفاده نمایند که مناسب و مرتبط با بحث سفارش كالا باشد.
  • ارتباط فروشگاه اینترنتی گرمز با کاربران از طریق آدرس Germez.ir بر قرار می گردد و فقط با استفاده از اطلاعاتی که کاربران در سایت درج کرده اند (ازقبیل شماره تلفن، نشانی و ...) صورت می پذیرد.
  • فروشگاه اینترنتی گرمز به هیچ وجه اطلاعات منحصر بفرد کاربران را به اشخاص و طرفین غیر واگذار نخواهد کرد و ضمناً با استفاده از آخرین فن‌آوری‌ها متعهد است حتی‌المقدور از حریم شخصی کاربران دفاع کند.

 

2-  قوانین و مقررات خدمات فروش کالا

از نظر حقوقی، در معاملات فروشگاه اینترنتی گرمز، سایت Germez.ir به عنوان فروشنده و کاربر اینترنتی سفارش دهنده به عنوان خریدار تلقی می شوند.

  • فروش کالا بر مبنای نوع و مقداری صورت می گیرد که خریدار آن را در فروشگاه اینترنتی گرمز درج نموده است.
  • مکان تحویل کالا توسط خریدار در فروشگاه اینترنتی گرمز درج شده و این فروشگاه به عنوان فروشنده متعهد است با رعایت سیاست‌های معین ارسال کالا، سفارش را در آن مکان تحویل دهد. عدم حضور سفارش دهنده در مکان تعیین شده، فروشنده سیاست های خاص مربوطه را اعمال خواهد نمود.
  • در صورتی که فروشنده به دلایلی که خارج از اراده او می باشد، توان تحویل کالا را در موعد مقرر نداشته باشد و طرفین درباره یک موعد جدید به توافق نرسند، هریك از طرفین حق دارند بدون هیچگونه هزینه ای سفارش را فسخ نمایند.
  • مسئولیت نهایی انتخاب رنگ، جنس، و سایز بر عهده‌ی سفارش دهنده است. خریدار می بایست با بررسی جزئیات، مشخصات، توضیحات و تصاویر، اطمینان حاصل کند که محصول دقیقاً مطابق با سلیقه و نیاز خود باشد و در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهام، با تیم پشتیبانی گرمز آماده پاسخگویی و راهنمایی می باشد.

 

3- شرایط حمل و تحویل کالا

مشتری گرامی، ضمن تشکر از انتخاب شما، خواهشمند است به موارد زیر دقت فرمایید.

الف) در مراکز استان و شهرستان (بجز تهران)

  • حمل کلیه سفارشات توسط شرکت حمل و نقل تیپاکس و شرکت پست ایران انجام می‌پذیرد و فروشگاه اینترنتی گرمز هیچ کنترلی بر زمان و فرآیند حمل توسط آن شرکت ندارد.
  • برای هر محموله یک شماره رهگیری صادر می گردد که این شماره رهگیری بوسیله سرویس پیامک یا ایمیل برای خریدار ارسال می شود. خریدار می تواند برای رهگیری محموله خود از سامانه‌های شرکت‌ یادشده استفاده نماید.
  • فرآیند پردازش و آماده‌سازی محموله‌ها بلافاصله پس از ثبت سفارش و واریز وجه و صدور صورتحساب آغاز می‌شود و بنا بر انتخاب نحوه ارسال توسط مشتری تلاش می‌شود در اسرع وقت تحویل داده شود.
  • مکان تحویل کالا نشانی است که خریدار محترم در حین ثبت سفارش در وب سایت درج می نماید این نشانی بر روی مرسوله‌ها درج خواهد شد و تغییر نشانی پس از تحویل محموله به ماموران حمل و نقل به هیچ وجه قابل تغییر نمی باشد.
  • هزینه حمل مرسوله توسط شرکت تیپاکس بصورت پس کرایه می باشد و مبلغ آن، در محل تحویل توسط مامور حمل از خریدار دریافت خواهد شد. مبلغ اعلام شده بر مبنای تعرفه و ضوابط شرکت حامل و بر اساس وزن و نشانی محاسبه می شود و فروشگاه اینترنتی گرمز هیچ گونه دخل و تصرفی در آن ندارد.

 

ب) در محدوده تهران بزرگ

  • حمل کلیه سفارشات توسط پیک امکان پذیر است و فروشگاه اینترنتی گرمز هیچ کنترلی بر زمان و فرآیند حمل توسط پیک ندارد.
  • پس از تحویل محموله به پیک، اطلاعات ارتباط با حامل محموله برای خریدار پیام و یا ایمیل می شود.
  • مکان تحویل کالا نشانی است که خریدار محترم حین ثبت سفارش در وب سایت درج می نماید و تغییر نشانی پس از تحویل محموله به پیک به هیچ وجه امکان پذیر نمی باشد.
  • هزینه حمل مرسوله بصورت پس کرایه می باشد و مبلغ آن، در محل تحویل توسط مامور حمل از خریدار دریافت خواهد شد. مبلغ اعلام شده بر مبنای تعرفه و ضوابط شرکت حامل و بر اساس وزن و نشانی محاسبه می شود و فروشگاه اینترنتی گرمز هیچ گونه دخل و تصرفی در آن ندارد.

 

4- شرایط و ضوابط خدمات پس از فروش کالا

الف) شرایط برگشت و عودت کالا 

مشتری عزیز؛ مسئولیت نهایی انتخاب رنگ، جنس، سایز و سایر مشخصات محصول بر عهده‌ی شماست. لطفاً با صرف چند دقیقه وقت بیشتر برای بررسی جزئیات، مشخصات و تصاویر، مطمئن شوید که محصولی که دریافت می‌کنید، دقیقاً مطابق با سلیقه و نیاز خود می‌باشد و در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهام، تیم پشتیبانی ما آماده پاسخگویی و راهنمایی شماست.

قبل از فرآیند ارسال کالا: در صورت انصراف از دریافت کالا پس از تسویه حساب و قبل از شروع فرآیند ارسال کالا، کل وجه به حساب بانکی خریدار مسترد خواهد شد.

 

  • سیاست عدم بازگشت کالا در صورت اشتباه در انتخاب 
  •  

از آنجا که حفظ سلامت، بهداشت و کیفیت ارائه‌ی محصولات برای ما در اولویت است و همچنین برای جلوگیری از سوء استفاده احتمالی، این فروشگاه سیاست مشخصی در قبال مرجوعی کالاها دارد:

در صورتی که کالا به دلیل اشتباه در انتخاب توسط خریدار (نظیر اشتباه در رنگ، سایز یا جنس مورد انتظار) سفارش داده شده باشد، امکان بازگشت یا تعویض کالا به هیچ عنوان وجود نخواهد داشت.

 

  • تفاوت‌های جزئی در نمایش رنگ در شرایط محیطی عکسبرداری و در دستگاه‌های مختلف اجتناب‌ناپذیر است. ملاک انتخاب شما باید توضیحات متنی رنگ و تصاویر چند زاویه‌ای محصول باشد.
  • مرجوعی به دلیل عدم رضایت از "تناژ دقیق" رنگ (مانند تفاوت بین "مشکی" با "دودی") که در توضیحات به آن اشاره شده، پذیرفته نخواهد شد.
  • کلیه‌ی جزئیات مربوط به جنس، مواد اولیه و کیفیت محصول به طور کامل در بخش مشخصات درج شده است.
  • عدم تطابق "انتظار ذهنی" شما از جنس، کیفیت یا ضخامت محصول با آنچه در توضیحات آمده، دلیلی برای مرجوعی نخواهد بود.
  •  
امکان بازگشت یا تعویض کالا تنها در صورتی مقدور است که:

 

  • کالای ارسال شده دارای نقص فنی یا ظاهری فاحش باشد.
  • کالای ارسال شده کاملاً متفاوت با سفارش ثبت شده باشد (به طور مثال، سفارش آبی بوده و رنگ قرمز ارسال شده باشد).

در این موارد، خریدار موظف است حداکثر ظرف مدت سه روز پس از تحویل کالا، موضوع را به واحد پشتیبانی اطلاع دهد. کالای خریداری شده به مدت 3 روز کاری (به شرط باز نشدن بسته بندی کالا و درصورت عدم هرگونه خسارتی به کالا و بسته بندی آن) از تاریخ تسلیم کالا حق انصراف داشته و به محض استفاده از حق انصراف، فروشگاه اینترنتی گرمز بدون مطالبه هیچ گونه وجهی عین مبلغ دریافتی را در اسرع وقت به مشتری مسترد خواهد کرد و تنها هزینه  تحمیلی بر مشتری هزینه باز پس فرستادن کالا خواهد بود. (ماده 37 قانون تجارت الکترونیک)

 

ب) گارانتی

مدت گارانتی و خدمات پس از فروش کلیه کالاهای عرضه شده در سایت برای هر کالا متفاوت بوده و در کنار قیمت این کالاها درج شده است (در صورت عدم درج موارد مذكور در این قسمت، گارانتی برای آن كالا وجود ندارد)

چنانچه کالای خریداری شده دارای گارانتی باشد و دچار نقص فنی شود، خریدار می بایست طبق شرایط مندرج در کارت گارانتی نسبت به ارائه کالا و دریافت خدمات پس از فروش از شرکت گارانتی دهنده اقدام نماید.